Thursday, 25 June 2015

Ali Baba


Ringkas tapi padat. Dah la berhutang, tak mampu nak bayar hutang lepas tu upah perompak untuk rompak rumah sendiri. Akhirnya papa kedana. 

Ini cerita yang dilakonkan seniman agong Tan Sri P.Ramlee lebih empat dekat yang lalu. Mungkin ketika itu ada yang curiga akan wujudnya manusia yang sanggup mengupah perompak untuk merompak 'rumah' sendiri.

Bagaimana keadaan-nya sekarang?  


Site Meter

7 comments:

Anonymous said...

Nasib baik ko panas (mentol) klu x ko pun aku kebas

Anonymous said...

Hmmm ... reminds me of a bugis kecut tel*q

Anonymous said...

"Verily Satan is an enemy to you: so treat him as an enemy. He invites his adherents so that they may become Companions of the Blazing Fire." (35:6)

"If a suggestion from Satan assaults your mind, seek refuge with God, for He hears and knows all things. Those who fear God, when a thought of evil from Satan assaults them, they become mindful of God, and lo! they see what is right! But their brethren (the evil ones) keep plunging them deeper into error, and (those evil ones) never relax (their evil programs)." (7: 200–02)

Anonymous said...

Percuma sahaja Bugis seantero dunia dapat malu disebabkan sekor ayam bacul

Anonymous said...


Rakyat bukan bodoh bro. Rakyat dapat lihat dengan lebih jelas mainan sandiwara puak-puak ini dalam masa sehari dua ini. Situasi amat terdesak gamaknya kerana bermacam pendekatan digunapakai. Tujuan hanya satu iaitu mengelirukan rakyat dengan harapan rakyat akan jelak dan hilang minat akan skandal yang melanda kaki hutang. Sebenarnya penangkapan diTanah Siam tidak ada apapun kesan dalam penyiasatan kes skandal rasuah-salahgunakuasa-penyelewengan-rompakan yang telah menjadi perbualan ramai dari London ker Lahad Datu.
Kemunculan kesMARA dari Australia juga adalah satu mainan yang amat licik untuk mengalih perhatian sambil mencalit lumpur kemuka Shapie Apdal. Lihat lah nanti Naib Presiden Umno itu akan dikambinghitamkan kerana dia tidak menyokong sikaki hutang yang terkapar kapar mencari nyawa.
Gandingan adikberadik dari negeri dibawah bayu yang dahulunya terlepas dari skandal rasuah HongKong adalah penggerak utama untuk membunuh kareir politik Shapie sekaligus menjadi buathati KaMah Bomo.
Jika tidak diselamatkan dengan kadar segera. Negara ini akan mengalami nasib Filipina ketika zaman Marcos dan isterinya Imelda bermaharajalela.

Ini firasat saya hamba yang hina dari teratak usang ditepian Taiping

Anonymous said...

Is that all that Apanama can write?

Maliq Alsamani said...

Ada jugak yg tak faham.......