Wednesday, 20 July 2011

REPEATED Lies, deceit, propaganda and political expediency.





Chegubard Dahului Malaikat Maut?

July 17, 2011 by Bro Jinggo 
Filed under 
Kolumnis
Berita mengenai kematian Dr.Lolo Dato Hj. Ghazali meninggal dunia tadi sebenarnya disebarkan oleh pihak dari kalangan mereka sendiri. Orang yang bertanggungjawab mengambil alih kerja malaikat maut ialah Chegubard.
Walhal arwah Dr. Lolo baru sahaja meninggal sebentar tadi, ternyata Chegubard seorang yang pembohong. Kalau mengenai kematian pun mereka sanggup berbohong. Inikan pula mengenai isu-isu serta tuduhan yang dilemparkan kepada kerajaan. - HERE








(Al-fatihah)Pendedahan ini tidak bermakna mengaibkan arwah atau keluarga arwah tetapi semata-mata untuk menyedarkan rakyat tenang bahaya golongan ahli politik terdesak yang sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai matlamat mereka. Berbohong telah menjadi darah daging golongan ini. 



Dalam laporan itu, Badrul yang lebih dikenali sebagai Chegubard juga mendakwa, terdapat "usaha jahat" menggunakan laman sosial dan SMS untuk memfitnahnya dan "teman-teman".

Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR itu mendakwa, bekas ketua AMK Pulau Pinang Amizuddin Ahmat sendiri mendapat mendapat panggilan telefon dari "seorang yang dikenali orang Shamsul" yang menuduhnya membeli undi dengan harga RM30 satu undi di Sabah dan Sarawak. 

Badrul Hisham ketika dihubungi mengakui ia salinan surat sebenar yang ditulisnya tetapi ia bukan aduan pertama.

Bagaimanapun, katanya, surat itu seharusnya tidak didedah pada umum.


Difahamkan, Badrul Hisham tewas kepada pe
nyandang kerusi ketua AMK Shamsul Iskandar Md Akin dalam pemilihan sayap itu yang berakhir semalam. - HERE
(mana bukti untuk kesemua tuduhan-tuduhan yang dilemparkan ketika pemilihan PKR ini bro?....gempak sebab dah tahu kalah kot..)


"I urge the police to open a file on this matter as I would like to see some sort of action within 14 days," Badrul Hisham said, adding that SAMM would lodge a report everyday at each police district in Negri Sembilan.
"We made a report yesterday at the Jelebu police station and we shall proceed to another district tomorrow. If we see there is no action of any kind by the police on our report, we shall proceed to the second level of action."
Asked what he meant by this, Badrul Hisham said: "We will go to the masses - HERE

(it has always been about instigating the masses, its not about truth or justice but just dirty politics...kan?)





Sementara negara masih berhadapan polemik video seks didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR Badrul Hisham Shaharin pula muncul dengan “pendedahan” rakaman aksi seks Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.
Badrul Hisham yang turut dikenali sebagai “Chegubard” berkata beliau pernah didampingi seseorang yang membekalkan rakaman adegan seks yang dikatakan melibatkan Ketua Pemuda BN itu.
“Ketika kempen pilihan raya umum 2008 juga pasukan kempen saya telah didekati dengan orang tidak dikenali dipercayai orang Umno yang memberikan video lucah, yangkononnya Khairy Jamaluddin, tanpa pengetahuan saya ada video ini telah tersebar, namun sebaik sahaja saya mengetahuinya saya telah mengarahkan semua dikutip dan dibakar,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini. - HERE (ha ha ha.. this would certainly grab the 'Joke of the Year' award bro.)





KUALA LUMPUR, May 6 — Former PKR central leadership council member Badrul Hisham Shaharin will leave the party soon for another Pakatan Rakyat (PR) component party, sources said.
The Malaysian Insider understands that Badrul Hisham, better known as Chegubard, has discussed the matter with his close friends in PKR and feels “the time has come” for his exit.
“Yes, it’s true... Chegubard has made a decision (to quit PKR). - HERE


(Uncle Anwar stopped you from standing up and singing the freedom song bro?)



aik...akur pulak


“Saya akur dengan nasihat Setiausaha Agung agar sabar menanti dan jangan buat bukan-bukan tetapi saya juga meminta beliau ingat dengan kenyataannya yang memberi jaminan hasil siasatan akan diperolehi dalam dua minggu.Janji ini diungkap semasa Kongres PKR berlangsung bulan lalu”katanya dalam kenyataan media yang disiarkan di blognya, http://chegubard.blogspot.com.
“Apabila individu itu diistiharkan menang semua yang bersuara akhirnya diam disogok dengan berbagai habuan, tidak berbunyi lagi kerana anak mudanya mamai disumbat mulut mereka.
“Semua ini kononya untuk menjaga kestabilan parti dan menyapu semua kekotoran dan penipuan ke bawah karpet”, katanya lagi. - HERE






KUALA LUMPUR: Ketua Cabang KEADILAN Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard akan mendedah penipuan  penipuan video seks yang kononnya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim,  petang ini.
Selain Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul, Badrul dalam kiriman mesej pesanan ringkas (SMS) kepada KeadilanDaily menyatakan beliau adalah antara yang ‘berpeluang’ menonton video berkenaan. - HERE



(mana ada make-up macam dalam Gandhi the movie Chegubard...BOSS hang bogel la!! ) Cuba tengok video kat bawah ni sekali lagi.






Conspiracy within PKR? 





PETALING JAYA: Sumber PKR mendakwa  wujudnya konspirasi yang cuba digerakkan  parti itu untuk mengambil tindakan ke atas ahli parti tertentu termasuk calon Ketua AMK, Badrul Hisham Shahrin.
Beliau yang lebih dikenali dengan panggilan Chegu Bard kalah kepada Shamsul Iskandar Md Akin dan menolak semua lantikan semula oleh parti kerana mendakwa banyak yang tidak betul dalam pemilihan parti. - HERE



Wild allegations against MACC! ..... and your drama.




Wild allegations against the Negeri Sembilan Menteri Besar ... where is the proof Che Gubard?





Site Meter

6 comments:

Anonymous said...

ha ha ha shamsul pendek gelak besar

umno reform

arcadia said...

well chegu~ if u bwat fitnah kat orang lain, why complain when other people bwat fitnah about u? Xpernah dgr karma eh? camner leh jd cikgu nie?

Anonymous said...

Perangai mamat ni sama dengan Anwar Ibrahim kan. KAKI TEMBERANG

Anonymous said...

kah kah kah kah kah kah kah gooooooood one brader. itu monyet pun hilang akal tenguk perangai monyet chegubard dengan tuan dia aljuburi

Anonymous said...

Hello Abang

Che Gubard ni bukan cikgu terlatih Abg. Dia berlagak nak jadi seperti ikon revolusi amerika selatan CheGauvera ker atau something macam tu lah saya pun tak berapa tahu benda ini. tapi saya tahu budak kampung selalu cerita pasal chegubard ini berangan kat kedai kopi paksa budak-budak dengar cerita karut dia.


che aloe vera

pakngah santan said...

punyalah penipu budak ni. masa isu video kj dulu, saya tahu pun melalui blog dia juga. dimasukkannya video dan suruh pembaca melihat serta menilai sendiri. meaning that dia pun tak pasti samada pelakon video itu kj.

memang pembohong besar bila dia mengaku mengarahkan semua video dibakar. dia ingat semua orang bodoh macam pengikut dia ke?

btw, pelakon tu 100% bukan kj walaupun kulit gelap macam kj.