Sunday, 10 April 2016

TEMPO Indonesia fitnah Najib Razak lagi?






Najib Razak serta kuncu-kuncunya boleh cuba dan terus mencuba untuk memperbodohkan umum tetapi tembelang mereka telah pecah. Seluruh dunia sudah tahu siapa yang berkomplot cuba merompak Malaysia dalam senyap. Cubaan yang dibuat dalam senyap tetapi tembelang Najib sudah pecah dan baunya amat busuk sekali.

Kerana kuasa masih ditangan dan kerana kuasa itu boleh menagih sokongan membuta tuli maka Najib masih mencuba tetapi umum sudah terhidu bau yang amat busuk dari tembelang yang pecah. 

Mereka yang masih was-was akan tembelang yang telah pecah itu boleh membaca laporan penuh Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara atau Public Accounts Committee (PAC). 

Ini laporan RASMI PARLIMEN MALAYSIA. Jangan mudah terpengaruh dengan ulasan serta kupasan pemakan dedak tegar. Baca dan fahami sendiri.

Gambar-gambar di-atas adalah laporan terbaru majalah TEMPO dari Indonesia yang akan muncul dipasaran tempatan dalam sehari dua lagi. 

Baca laporan majalah TEMPO yang dilampirkan di-atas. TEMPO dilanggan berjuta pembaca di Indonesia dan Malaysia. 

Busuknya tembelang bukan terhenti setakat Indonesia tetapi orang Indonesia pun sudah mentertawakan Perdana Menteri Malaysia secara terbuka kerana rasuah dan salahguna kuasa. 

Laporan Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara agak jelas walaupun disiapkan bersama pelbagai kekangan. Laporan Jabatan Audit Negara seharusnya lebih terperinci tetapi entah mengapa laporan tersebut telah 'di-sulitkan' dibawah Akta Rahsia Rasmi. 

Ini nasib malang kita kerana seekor kerbau yang membawa lumpur.

Dibawah pula adalah barisan Kabinet Malaysia yang masih bersama Najib Razak walaupun mereka tahu akta, fakta dan undang-undang khusus negara berhubungkait amalan rasuah, salahguna kuasa, pecah amanah serta khianat. 

Siapa diantara mereka yang akan bangun untuk menyelamatkan Malaysia dari sial yang menimpa? 

p/s 

Jangan difikir air pasang sahaja.

  

25 comments:

Anonymous said...

The PAC Report on 1MDB
Many things have been said about the PAC report on 1MDB.
Chief among all are the statements made by Cabinet Ministers and UMNO stalwarts that the Prime Minister has been exonerated and absolved of all or any wrongdoing in 1MDB by the PAC. It is then concluded that The Prime Minister has been defamed all this while by the likes of WSJ, ABC, BBC, CNN. The Guardian, the Telegraph, Dr Mahathir, Muhyiddin Yasin, Shafie Afdal, Sarawak Report, Tony Pua, Rafizi Ramli, PKR, DAP and just about anybody and everybody in Malaysia.
To cap it all, Tan Seng Giaw, a DAP hotshot himself, appeared to have said that the Prime Minister was not “directly involved” in 1MDB. The Chief Secretary then followed to say that the Board of Advisors of 1MDB, of which the Prime Minister is the head, had never convened a meeting at all.
This I suppose put to rest any implication of wrongdoing by the Prime Minister by virtue of Article 117 of the memorandum and articles of association of 1MDB that required the explicit written endorsement of the premier for every single substantial transaction carried out.
The question then is: Did the PAC exonerate or absolve the Prime Minister of anything at all?
We need to see what this creature called the Public Account Committee is before we jump to any conclusion.
The PAC is a creature of the Parliament, being one of the Select Committees established pursuant to nothing less than the Standing Orders of the Dewan Rakyat. Rule 77 (1) of the Standing Orders expressly creates the PAC, whose functions, among others are to examine such accounts of public authorities and other bodies administering public funds as may be laid before the House and to prepare a report on such examination.
It is also given the power to “send for persons, papers and records, and to report from time to time”. Meaning it can summon and subpoena any person it deems necessary to appear before it for the purpose of such examination it is carrying out.
Standing Order 80A expressly gives the power to the Parliament to enquire into “any acts, matters or things as are made punishable as contempt under the Houses of Parliament (Privileges and Powers) Ordinance 1952, any acts or omission by any party.”
And in section 9 (a) of the aforesaid Ordinance, one of the act which constitutes contempt of the Parliament and is therefore punishable is “disobedience to any order for attendance or for production of papers, books, records, or documents made by the House or any committee duly authorized in that behalf, unless the attendance or production be excused as provided in section 19”. - Continued

Anonymous said...

Continued -

Quite clearly, the PAC is equipped with the requisite powers to perform its functions and duties under the Standing Orders and the Constitution.
The PAC’s function are basically to examine and to prepare a report. That report is then presented to the Parliament. Adjunct to those functions, the PAC would of course, in its ordinary business, make recommendations based on its findings in its report.
It is not the function of the PAC to exonerate or absolved anybody. It is also not the function of the PAC to find anybody guilty of anything.
It may of course in its findings express its opinion on the guilt or culpability of any party or the exact opposite. It may in the former case of course recommend that any person be investigated by the authorities or be charged in Court. However, that remains a recommendation. It has no legal basis at all to base an argument that that person is guilty or culpable. Or otherwise.
Only a Court of Law would be able to do so.
If any person is charged in Court, I don’t even think that the PAC report could be tendered as evidence to prove that the accused person is guilty or otherwise. The PAC’s finding is not relevant in a Court of Law for the purpose of determining a person’s culpability, intention or innocence.
I had watched Tan Seng Giaw’s interview on Youtube. He did not at all absolve or exonerate the Prime Minister. He was just stating the obvious. He stated that the PAC, based on the evidence available to it, had found that the Prime Minister was not “directly involved” in 1MDB. Interpret it anyway you like.
However, if we read Tony Pua’s statements that certain documents relating to certain transactions were not given to the PAC despite requests and certain relevant witnesses were not called by the PAC, the PAC’s findings as such cannot be said to be conclusive at all. It can’t even be said that it was a sound finding.
Tony was quoted as saying:
“"I would say this... Instead of saying PAC cleared the prime minister, the way to say it is PAC failed to clear the prime minister.
"This is because we were not given any documents to investigate, hence, we were unable to clear the prime minister even we if wanted to…”
He also was quoted as saying that the PAC was documents that were signed by the Prime Minister.
In light of what Tony and Tan Seng Giaw said, frankly I think the PAC report, rather then exonerating or absolving the Prime Minister, had succeeded only to cast further doubt over the propriety or even legality of certain transactions undertaken by it and whether the Prime Minister was complicit in such transactions.
In the face of all these things hovering above and around the PAC report, I will leave it to the readers whether to agree with the conclusion that the Prime Minister has been exonerated and absolved by the PAC. - ART HARUN

Anonymous said...

Sape syg Malaysia jom tanda tangan deklarasi rakyat..

https://docs.google.com/forms/d/1vuIKdnzoDln2d5_v07kz1vgUZByV4EILmecK7NjYh54/viewform?c=0&w=1

Anonymous said...



Kem. Kewangan tak sedar surat Najib tamatkan KPMG
Zikri Kamarulzaman
10 Apr 2016, pagi 10:49

Kementerian Kewangan (MOF) nampaknya tidak sedar bahawa pelantikan KPMG sebagai juruaudit 1MDB telah ditamatkan oleh Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak, menurut rekod Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC).

Semasa pendengaran PAC mengenai 1MDB pada 16 Jun, 2015, ketua unit parlimen dan kabinet MOF Rosli Yaakub memberitahu jawatankuasa itu bahawa kementerian itu tidak terlibat dalam pelantikan juruaudit 1MDB.

Keesokan harinya Jawatankuasa itu menerima pengesahan daripada KPMG bahawa ia telah dipecat sebagai juruaudit 1MDB melalui surat daripada 1MDB yang ditandatangani oleh Menteri Kewangan.


Ketua Kementerian Kewangan Inc (MKD) Datuk Mohamad Isa Hussain direkodkan dalam hansard itu sebagai berkata beliau "tidak pasti" mengenai surat itu apabila ditanya oleh pengerusi PAC Datuk Nur Jazlan Mohamad mengenainya.

Hansard kemudian menunjukkan terdapat kekeliruan awal mengenai siapa menteri kewangan yang menandatangani surat penamatan itu kerana KPMG tidak membawa salinan pernyataan itu ketika pendengaran PAC.

Anggota PAC Tony Pua bagaimanapun, mengesahkan dengan Malaysiakini bahawa PAC kemudian ditunjukkan bahawa surat itu ditandatangani oleh Najib sendiri.

https://m.malaysiakini.com/news/337232

Anonymous said...


Mystery of SRC International, millions transferred into Najib’s accounts

KUALA LUMPUR — Why did SRC International, a Finance Ministry-owned subsidiary, transfer millions of ringgit into the personal accounts of Malaysian Prime Minister Najib Razak, who is also the finance minister?

Did SRC International commit any criminal offence by transferring the funds into Mr Najib’s accounts?

Attorney-General Mohamed Apandi Ali said last month Mr Najib did not commit any criminal offence because he was unaware from where the money came.

But while the A-G has ordered the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) to close investigations, several questions remain unanswered.

WHAT IS SRC INTERNATIONAL?

SRC International was incorporated on Jan 7, 2011, and principally involved in projects associated with conventional and renewable energy resources, natural resources and minerals.

It is also involved in “any partnership, joint ventures or any arrangements for sharing profit, union of interest or cooperation and property holding”, according to its financial statement for the financial year-ending March 2012.

At the date of its incorporation, the board of directors comprised Mr Che Abdullah @ Rashidi Che Omar, Mr Suboh Md Yassin, Mr Paduka Ismee Ismail, Mr Nik Faisal Ariff Kamil, Mr Vincent Beng Huat Koh and Mr Shahrol Azral Ibrahim Halmi.

The identity of the current top management team is unknown, as Mr Faisal and Mr Suboh, both of whom served as the company directors, disappeared last year amid MACC’s investigations into the firm.

1MDB LINK

http://www.todayonline.com/world/asia/mystery-src-international-millions-transferred-najibs-accounts

Anonymous said...



Laporan Ketua Audit Negara masih dokumen OSA
08 April 2016 1:33 AM
21 1 Google +0
KUALA LUMPUR 7 April – Laporan rasmi daripada Ketua Audit Negara berhubung siasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) tidak dibahaskan di Dewan Rakyat kerana diklasifikasikan sebagai dokumen rahsia di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) 1972.

Pandikar Amin Mulia
Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, laporan berkenaan hanya dibentangkan oleh Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) kepada Dewan Rakyat, namun tidak boleh didedahkan kepada umum.
“Saya diberitahu oleh Ketua Audit Negara bahawa laporan itu adalah laporan khas dibuat untuk PAC dalam soal penyiasatan hal 1MDB dan menurut beliau, dokumen itu diklasifikasi sebagai dokumen rahsia dan sehingga setakat ini dokumen itu belum lagi boleh ‘dibuka’.
“Oleh itu, saya tidak dibenarkan mendedahkan perkara-perkara yang masih rahsia dan tidak boleh dibentangkan di dalam Dewan Rakyat. Kalau saya benarkan, saya melanggar Akta Rahsia Rasmi 1972 di bawah Akta 88,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan R. Sivarasa (PKR-Subang) berhubung perbahasan berkenaan laporan PAC terhadap 1MDB yang dikeluarkan di Dewan Rakyat hari ini.
PAC hari ini membentangkan Laporan Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1MDB di Dewan Rakyat.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/laporan-ketua-audit-negara-masih-dokumen-osa-1.219285#sthash.M18qNh7Q.dpuf

Anonymous said...

Firing squad terhadap pengkhianat bangsa dan negara.

Anonymous said...

Panel SPRM mahu debat Guan Eng- Rahman Dahlan dibatal: http://m.malaysiakini.com/news/337271

- Dah agak dah. Last last mesti tak jadi punya. Sama macam skrip Dr. Maza/Ustaz Zamihan dan skrip Tony Pua/Arul Kanda dulu. Depa ni berlagak je berani tapi penakut sebenarnya. Kalau bab mengacah, bab gertak-menggertak, puak-puak ni memang juara la. Bila cabaran disambut, menggeletar kepala lutut. Barulah gelabah biawak. Macam-macam alasan depa bagi. Ada kat oversea la, Speaker tak bagi la, SPRM tak bagi la, polis tak bagi la, out station la, tak terima surat jemputan la, kena lalu menteri dulu la, kena lalu KSU dulu la, surat jemputan tak ikut prosedur la, surat jemputan hendaklah dikeluarkan atas kapasiti orang perseorangan dan bukan penjawat awam la.
Kalau tak nak berdebat tu 1001 alasan dibaginya. Last sekali, macam biasa, debat tak jadi. Skripnya lebih kurang sama. Menteri SKMM offer untuk broadcast debat. Pastu ding dong ding dong bertarik tali nak debat ke tidak. Pastu pihak berkuasa masuk campur pohon debat dibatalkan. Hujung-hujungnya atau penamat dia mesti tak jadi. Kalau baru setahun jagung dalam poltik janganlah nak tunjuk terror. Kan dah terkena. Kan dah malu terpaksa chicken out.

Anonymous said...

"Orang Islam yang berjalan di atas jalan Allah tidak perlu gentar, tidak perlu takut. Sekalipun berada seorang diri. Ia tak perlu merasa terpencil atau tersendiri di tempat yang sunyi dan jauh sekali pun. Allah senantiasa di sisinya.”
(Bung Hatta)

Anonymous said...

I see it this simple way.....PAC is like an OLD MAN without any tooth left to bite the STEAK that is so tender and perfectly grilled! We can take 2-3 weeks to openly debate the PAC`s Report pros & cons but at the end of the day there would be no enforcement, what a waste when first, Najib LIED, then asked for 6 months, then delayed further 3 months, along the way managing to purged, stopped, abolished, transfer, threatened, and all the `MAFIA` stuffs, but for nearly a year the deception as we saw it in the first place, sticked.

Let it go to COURT and we`ll see whether Najib can really shake-off the GUILTY stigma and not be send into 3-Walls with vertical iron bars enclosing it!

Sincerely hoped and pray and Doa, that however long it takes Najib and his accomplices will someday go into the slammer! Anwar Ibrahim is a case to ponder where all efforts to wriggle-out from your shit somehow drowned you!

MLN

Anonymous said...

The PAC had left out Prime Minister Najib in its final report. He was barely mentioned. The carefully worded report absolved him from any wrongdoings. Both PAC and AG were on the same wavelength that Najib was not culpable in this 1MDB debacle.
If you study the AG and PAC history in recent months, this was not unexpected. Both investigations were started on high note with great expectations. Then there were sudden glitches in the middle of it.
The first one was sacked midway into his job while the latter suddenly promoted into the cabinet. The new ones were personally handpicked and installed into the posts. A happy ending of both stories were ensured afterwards.
When you have so much power concentrated in the hands of a man, he could do pretty much anything. I mean anything. It is us who were rendered speechless and could only watched helplessly as the events unfolded. Malaysia is being turning upside down by this one man. State institutions, rule of law, separation of power, all went down to the drain. I don't know if there is any hope for Malaysia. No wonder a 92-year-old man leap from his resting laurels and ferociously fighting just to put the country where its belong. He is willing to risk it all including his life and safety just for the sake of it. I hope he's not alone.

Anonymous said...


Kabinet Najib wajib ditolak secara total. Semua makan dedak. Hanya menjaga periuk nasi sendiri. Tidak malu kepada rakyat atau takut akan Allah yang maha berkuasa. Tidak ubah saperti Ali Baba dan 40 perompak.

Anonymous said...


Rakyat Malaysia harus memilih pemimpin yang ada harga diri dan bukan memilih mengambil kira agama, bangss atau parti yang diwakili. Jangan tertipu dgn pengkhianat yang sembahyang 5waktu tapi mencabul negara tanpa segan silu. Agama dan bangsa hanya digunakan unuk memperbodohkan kita rakyat.

Waghih said...

Folks ...

The much awaited PAC report is already out .

The conclusion is obvious :
DSN is clean ...
Tun M is an obvious lier ...
Chicken Pua eat his shit ...
ANC gang goes head banging ...
Abang Din are stumped cursing himself.
Idiot Mukhriz is crying at the corner.
Ku Li is clapping his hand .
Tun Daim whispering " i told you so ."

Now Tun M cursing every loyal Malaysian.
He is begging Australia for help .
He is kissing S'pore HS Lee feet for help .
He managed to get Mugabe as his side kick .
Well folks , that is all he can do.
Nobody gave a second look at him anymore . A pity sight .
It shouldnt have end this way , but then he made his choice .

Oh yeah , go ahead and yell , howl , curse with foam at the mouth .
Who is listening anymore ...?

Tomorrow is always interesting ...
But then ... it stop yesterday for Tun M and his gang of non dedak eater .

Waghih.

DK said...

Nice stories and assumptions. If they ever had them in their hands, why not use them against Najib ? Is it because they can't or is it because there's none. But nevertheless it is still a nice story and assumption !

DK.

Anonymous said...

Waghih, spare us from suffering your delusional forays into serious intellectualism.

Anonymous said...

No assumptions, no presumptions...witness the birth of a dictator.

Anonymous said...

Pengkhianat yg mati2 mahu membodohkan rakyat...

http://www.sarawakreport.org/2016/04/deadly-development-in-abu-dhabi-for-najib/

Anonymous said...


Hehehe Waghih den.

You never learn, do you?

Recycling the same trash over and over again.

Rehashing your lies and deceptions does you no good.

That makes you a liar and a deceiver.

Told you before, the people nowadays are a lot more smarter and wiser than you think.

Please give them due credit and respect.

They can see through your lies and dishonesty.

Only you are blinded by your own lies and dishonesty.

Wise up and learn, Waghih.


Another Waghih.



Anonymous said...

Mempertahankan Najib dengan pelbagai alasan sudah tidak jalan....yang salah tetap salah,mengalihkan isu dan menyalahkan Tun dan rakyat yang sudah tidak mahu mepercayai lagi panglima bugis tidak akan mengembalikan kepercayaan kepimpinan panglima bugis....jauhi rasuah,dan jauhi mereka yang menerima dedak....undur Najib dan doakan Panglima bugis dan mereka yang bersubahat akan menerima pembalasan.

Anonymous said...

Mempertahankan Najib dengan pelbagai alasan sudah tidak jalan....yang salah tetap salah,mengalihkan isu dan menyalahkan Tun dan rakyat yang sudah tidak mahu mepercayai lagi panglima bugis tidak akan mengembalikan kepercayaan kepimpinan panglima bugis....jauhi rasuah,dan jauhi mereka yang menerima dedak....undur Najib dan doakan Panglima bugis dan mereka yang bersubahat akan menerima pembalasan.

Anonymous said...

Manusia asalnya dari tanah
Makan dari hasil tanah
Berdiri di atas tanah
Akan kembali ke tanah

Kenapa masih bersifat langit?

-Prof Dr. Hamka

tatang ka said...

Ya. I need about 100 form for my members to sign seriously. Where can I get it ot just go to the web site u nentioned to sign?

Apanama said...

tatang ka pls mail me at firdaus.mib@gmail.com

john doe said...

Ooops..
If u people can read btw the lines u wud hv noticed something. i did.

Wagih just called Tun M and his gang non dedak eaters.

By way of analogy, Wagih has admitted that he is one of those dedak eaters.

This is simple mantic, simple psycology and simple circumstancial evidence.

Remember annuar musa once said "ini bukan soal yang sokong tu makan dedak, tapi soal yang tak sokong tu tak dapat makan dedak"..

Cash is King kan Wagih kan..

Hahaha..