Saturday, 29 August 2015

Dr M - Saya sokong rakyat. Ini GERAKAN RAKYAT... People's Power!

Ini penjelasan terperinci Tun Dr Mahathir Mohamad kepada beberapa kemusykilan akan pendirian beliau terhadap kerisauan sebahagian besar rakyat Malaysia akan kepimpinan Najib Bin Tun Abdul Razak.
Penjelasan ini dibuat selepas Tun Dr Mahathir berucap dan berdialog bersama Bangsa Johor di Stadium Pasir Gudang petang tadi.
Ketibaan Tun Dr Mahathir di Stadium Pasir Gudang petang tadi
Sekembalinya ke Kuala Lumpur selepas majlis Bicara Negarawan di negeri Johor Tun Dr Mahathir serta Tun Dr Siti Hasmah terus ke Dataran Merdeka untuk bersama rakyat. 
Tun Dr Mahathir serta isteri bersama RAKYAT di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur
Didalam rakaman di-atas dan sebelum itu dalam ucapan panjang lebar beliau dan sesi Soal-Jawab Tun Dr Mahathir berulang kali menegaskan bahawa beliau akan menyokong rakyat serta gerakan rakyat dan sebab mengapa beliau membuat keputusan untuk berbuat demikian. 

Dengar baik-baik dan fikir sendiri jika apa yang diperkatakan Tun Dr Mahathir Mohamad ini benar atau sebaliknya.

Kalau buta penglihatan tidak mengapa tetapi jangan buta hati.

P.S. Video Ucapan / Sesi Soal-Jawab di-SINI


20 comments:

Anonymous said...

Betul tu blogger Apa Nama, sebenarnya Tun Dr. Mahahtir hanya lalu di kawasan berkenaan, lepas tu orang nak salam dengan dia, takkan dia nak menyombongkan diri, malahan Tun Dr. Mahathir bukannya menyertai BERSHIT tu pun, mana ada dia berucap sambil menghasut supaya perhimpunan itu menjadi makin ganas, malahan beliau tak memakai baju BERSHIT dan beliau juga tak memegang sepanduk BERSHIT sambil menjerit-jerit dan melompat-lompat tak tentu hala pun, tak ada pun itu semua dibuat oleh Tun Dr. Mahathir, jadi yang juak-juak Najib ni sentap sangat pasal apa?

Apahal sebab nama beliau Tun Dr. Mahathir, maka beliau tak boleh jalan ke situlah ye? Tapi Najib boleh pula masa banjir besar pada tahun lalu di tiga buah negeri di Pantai Timur termasuk di kawasan parlimennya sendiri yang terjejas teruk akibat banjir tersebut, Najib dengan riang bermain golf dengan Obama di Hawaii masa pengundi di kawasannya sedang bergelut dengan banjir tersebut.

Ada juak-juak Najib sedar akan perkara tersebut? Tun Dr. Mahathir hanya berjalan-jalan di kawasan tersebut, tak ada pun Tun Dr. Mahathir merusuh, memukul polis atau berguling di jalan raya, hanya berjalan-jalan sahaja, apa yang salahnya, itu adalah hak dia sebagai manusia, nak jalan sana sini, malahan dia tak kebas pun duit rakyat untuk ke dataran merdeka itu.

Sudah-sudahlah nak putar belit.

AlangSiantan said...

Tun akan melakukan perkara yg perlu untuk kepentingan rakyat. Hanya ahli umno yg berhati DAP..rakus dengan kuasa..dan tamak haloba sahaja yg tidak mengerti apa itu perjuangan sebenar memertabatkan melayu dibumi tercinta ini.

Anonymous said...

Yang pasti kehadiran TUN telah mengurangkan bahang Flash MOB oleh pembangkang....Isu ini telah dialihkan seolah olah digerakkan dari kalangan yg prihatin dlm kerajaan..... perhatikan dlm blog dan akhbar TUN jadi subjek utama..bukannya pembangkang.... ha ha KEHADIRAN YG RAMAI BAJU KUNING.. DISEBABKAN TUN..

Anonymous said...

People power? I see only DAP power. It means Tun M support DAP.

Having been there, Tun M has done something illegal. He has done a crime and you are supporting a criminal.

That was what happened. This country does need these trublemakers keling and mamak to twist things around all the time.

Anonymous said...

Tun lalu dan singgah untuk beri isyarat dan mengesah sikap orang melayu/umno . kalau betul tak nak najib jadi pm inilah masanya tunjuk kan. Tapi sebab majoriti pemimpin umno masih bergantung pada najib dan rakyat masih hendak brim. Jadi benarlah najib cakap cash is king dan melayu bangang memang bangsat.

Anonymous said...

Sdr Apanama,
I recall during the GE13 runup (?) the former MB of Kelantan Nik Aziz was in one of the mosques in Putrajaya for prayers, thousands (almost all civil servants) mobbed him in support.
Tun's visit to the Bersih Four is almost similar when the rakyat knew he was there with them.

During previous Bersihs, when the Chinese didn't attend, they were labelled as cowards and opportunist while the Malays were called tools of the Chinese! When the Chinese made amends by attending in full force to join fellow Malaysians of ALL races TO ERADICATE a corrupt leader,they are labelled as racist! Now, ladies and gentlemen, that's what UMNO/BN is made of - pure RACIST BIGOTS!!

When you are on the ground with Bersih Four, it is a great humbling experience that all Malaysians throwing aside their differences can get together to move mountains because their endurance has been reached.
What is sadly lacking is Hadi Awang and his PAS members, so come and be part of this Bersih, at this time your quarrels or differences with any party is like a drop of water in the vast ocean. If even MCA, Gerakan and UMNO members can be there, why not you? Be one with all Malaysians!

Anonymous said...

Alahai macam orang x tahu, Pakatan Rakyat yg menggunakan perkataan rakyat bertujuan mengelirukan dan nak raih sokongan saja. Hakikat sebenar bukan berjiwa rakyat pun. Cuba lihat di Pulau Pinang dan Selangor, menindas rakyat adalah. Alasan Tun nak bersama rakyat ketika demonstrasi memang sukar diterima akal, apatah lagi demo yang ditunjangi oleh DAP. Tun memang sudah x relevan dan bertentengan dengan pendiriannya sendiri sebelum ini.

Anonymous said...

Mungkin cerita ini ada berkenaan dengan hal keadaan Encik Najib:

Umar ibnul Khattab berwasiat kepada Utbah bin Ghazwan ketika mengutusnya untuk memimpin kota Basrah di Iraq:
"Wahai Utbah, bertakwalah kepada Allah dalam kekuasaanmu. Jangan tergoda oleh nafsumu yang mengajakmu jadi takabur sehingga merosakkan persahabatan. Kamu telah menjadi sahabat Rasulullah, sehingga kamu menjadi mulia setelah sebelumnya kamu lemah, lalu sampai kamu menjadi seorang amir yang berkuasa dan raja yang dipatuhi. Kalau kamu berkata sesuatu, ucapanmu di dengar. Kalau memerintah, perintahmu ditaati. Alangkah nikmatnya hal itu, kalau sebegitu tidak mengangkatmu melebihi kadarmu dan jadikanmu sombong terhadap orang yang dibawahmu.
Waspadalah terhadap nikmat sebagaimana engkau berhati-hati terhadap maksiat. Sesungguhnya nikmat itu lebih akau takutkan atasmu daripada maksiat kerana nikmat boleh mengelabui hatimu dan menghulur kamu jauh sehingga terjatuh ke neraka Jahannam. Kita berlindung kepada Allah dari hal itu.
Sesungguhnya manusia patut bersegera kepada Allah jikalau dunia diangkat untuk mereka lagipun mereka menginginkannya. Maka Utbah, tujulah Allah dan jangan menginginkan habuan dunia. Hindarilah dirimu dari cara mati orang-orang zalim."

(dinukil dari Tarikh at-Tabari)

Anonymous said...


"...yg tidak mengerti apa itu perjuangan sebenar memertabatkan melayu dibumi tercinta ini. "

Ha ha ha....teruslah kena kencing olih SiBugis & lanun2 Umno lain. Tu lah "perjuangan" dorang.

"Be My Guest"...

Anonymous said...

Anon 8.00am

Kalau kamu menuduh Tun seorang criminal kerana singgah melihat perhimpunan Bersih, maka kamu harus demand Kerajaan supaya tangkap Tun. Jika Kerajaan tidak tangkap Tun, maka kerajaan telah melindungi criminal. So kerajaan juga melakukan jenayah, takkah gitu?

So fikir dululah sebelum nak tuduh Tun seorang criminal. Kerana ludah boleh jatuh ke muka sendiri.

Anonymous said...


http://mahaguru58.blogspot.com/2015/08/bersih-40-berlangsung-tanpa-insiden-di.html

Anonymous said...

Kenapa tun refer marcos dan rakyatnya?

1 benda yg negara ni dah HILANG ialah KEBERANIAN!!!...semua takut...bila takut, orang lain pijak...
1 benda aku hormat org philippines ialah dorang x takut!!! Bawa datang semua pihak berkuasa tapi dorang x takut...makin banyak lagi kluar ada....

Baca sejarah philippines...marcos, ramos, Estrada, arroyo...cek macamna dorang jatuh...time si royo pun dia kontrol biru ijau tpi jatuh gak....kena kantoi lagi...

Anonymous said...

Suara rakyat suara keramat.... macm pernah dengar je... d mana ya?

Anonymous said...

Soalannya....apa objektif anda??? Kalau objektif anda utk pondan bugis turun....maka bersih bukan 1 masalah!!!

Alasan niaga terganggu itu dan ini TAPI apa akan jadi kalau duit makin jatuh, ekonomi rosak, niaga pun kena tutup??? Utk peniaga2, maaf tapi apa yg bersih buat pun mungkin akan menguntungkan kamu jika ekonomi kembali baik dan duit naik...
Yang penting NIAT kita utk bebas dari PENIPU/PEROMPAK/PENGKHIANAT negara!!!

Anonymous said...


Tun at CM:

https://www.youtube.com/watch?t=24&v=d5NHBudaxPQ

Anonymous said...

Terang dan jelas.
Kehadiran Tun bukan menyokong bersih,tetapi beliau bersama rakyat....supaya en najib turun dari jawatan. Sbb negara dah terlalu musnah oleh puak2 yg gila kuasa dan kurang cerdik dlm berhujah. Rakyat lebih bijak dari mereka sebenarnya.
Apa lagi saluran yg ada? Nasihat dah sudah bincang dah sudah surat dah hantar forum cabut lari....ni ke pemimpin? Penakut sbb apa? Sbb SALAH kan? Tu saje. Yg lain2 tu spin puak2 yg terima habuan je....
JGN CAKAP BOHONG.
HAKIM MAIN MATA DGN MALING...

Anonymous said...

Saya turun Bersih sebab nak Najib tahu saya sudah tidak percaya dengan pentadbiran dia. Sudahlah dikencing, dipanggil pulak dengan kata kata kesat seperti haram jadah, bangang dan bangsat. Kalau UMNO tak dapat mesej ni, korang boleh mampus dengan Najib. Dah tahap fedup dah ni.

Unknown said...

Kena checkmate...

Anonymous said...

If u look it frn wrong prspektif...u get the wrong answer

Anonymous said...

anon@Sunday, August 30, 2015 7:08:00 a.m.

najib has stolen the public money so arrest him