Tuesday, 25 August 2015

TUANKU SULTAN JOHOR MENGINGATKAN KERAJAAN AKAN TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB

Dikemaskini - 7.30pm

  DYMM Tuanku Sultan Ibrahim Sultan Iskandar

"Sememangnya kedudukan saya sebagai Raja tidak boleh mencampuri urusan politik tetapi sebagai Raja saya bertanggungjawab untuk memastikan suasana kehidupan rakyat dinegeri saya berada didalam keadaan yang baik, maju dan makmur.

Oleh itu saya menggesa kepada pihak kerajaan yang memerintah supaya segera menyelesaikan masalah-masalah yang dihadapi sekarang ini, antaranya mengenai kejatuhan nilai ringgit. 


Suka juga saya ingatkan kepada pemimpin-pemimpin kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat supaya memikul tanggungjawab dengan penuh amanah untuk kepentingan umum dan janganlah mengutamakan kepentingan peribadi."

                       

Video Titah ucapan penuh Tuanku Sultan ketika perbarisan hari ulang tahun Rejimen Gerak Khas ke-50 Jubli Emas di Markas 21 Gerup Gerak Khas, Kem Iskandar, Mersing akan menyusul. 

Rakaman video titah ucapan Tuanku Sultan Johor di-bawah.



25 comments:

Anonymous said...

Biasa lah nanti si Zahid akan spin cerita selepas perjumpaan dia dengan Tuanku baru baru, kenyataan Tuanku mengingatkan rakyat bahawa dia dengan Ah Jib Gor di pertanggungjawab dan di tugas menjaga kita semua. Jadi dengar lah nasihat Tuanku dan sokong lah dia dengan PM!!

alfie

Anonymous said...


Sekarang ni masa untuk berfikir macam mana nak kuburkan UMNO. Itu sahaja.

Tak guna dah bercakap dengan rasional dengan puak - puak umno ni. Memualkan.

Rosli Ibrahim said...

Johor in economic doldrums Tuanku must keep his mouth shut . The more he talks the more jittery the investors gets.! Ruler is above politics.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Fikir apa TINDAKAN yg amat perlu. Letih dok cakap sana sini...benda tak ada apa2 pun. Tak jln langsung!

Apanama said...

Rosli Ibrahim - Cuba beradab sikit. Kalau tak ada adab please don't comment here. Thank you.

amir zahini Sahrim said...

En rosli....imagine ur being asked to shut up.not nice isnt it?

Anonymous said...

A destructive avalanche starts with a tiny snowball ...

Anonymous said...

Rosli oiii.. Sultan Johor ni rajin turun padang dan jumpa rakyat jelata dia tak kira kaum dan agama. Masalah rakyat dekat di hati baginda. Nasihat baginda Sultan Johor jangan di pandang ringan

Anonymous said...

Salam, saya rasa rosli ni budak selangor, cara memberi pandangan macam orang shah alam atau kuala selangor sebab tu dap, pkr dan kaki bodek najib boleh membiak disana

Anonymous said...

Tengok en rosli....semua org marah. Maknanya perbuatan anda tu tak baik. Hati2 dlm berkata2....nnt merosak badan. Saya bukan org johor tapi saya tetap bangga dgn sikap serta cara org johor dlm krisis politik negara.
Bukan kah baik niat Sultan tu? Hendak mcm mana lagi?

gabenor johor said...

masalah paling besar di johor skrg adalah masalah air..tarif air naik tetapi air di catu..kenapa??masalah pelajar sekolah agama rakyat yg mana kerajaan negeri tidak membantu ibubapa..tiada beri pinjaman buku pembelajaran agama..buku kena beli..yuran kena bayar..tidak boleh ker kerajaan negeri beri baucer pakaian persekolahan utk sekolah agama?beri kemudahan pinjaman buku sek agama?yuran sekolah agama dihapuskan???siapa yg patut dipersalahkan???

gabenor johor said...

saya setuju dgn anda..kaki bodek ramai berdamping dgn baginda termasuk 2 3 adun yg menjadi batu api..

Taufiq Hidayat Rahmat said...

Daulat Tuanku....!! Along with his beloved son, TMJ, the only Raja Berpelembagaan so far that dare enough to stand publicly defending his rakyat and Malaysians generally. As the Sultan, Tuanku knows he got nothing to lose therefore he has chosen to engage his role and responsibility as one of the main 'share holder' of the people in our beloved country. Assessing to the country's disturbing situation now, politically and economically, Tuanku & TMJ have chosen not to sit by and brilliantly (with manners) rebuked DS Najib & his monkeys in the government for their wrongdoings. This is a democratic nation and Tuanku as one of the wise Raja Berpelembagaan has played accordingly in voicing out his concern. Nothing wrong about it....!

Daulat Tuanku....!!

Anonymous said...

this najib is such a jackass that he cant even control the sultans. its one thing being stupid in econs and finance as not everyone is cut out for that but to be too stupid in PR, man thats a double whammy.

this sultan down below and his son are making all sorts of noise. what does najib do? he does jackshit. if this goes on, there is a real chance that things will get out of control.

blah la jib..you cant control and lead. your wife leads you and you are a servant of cash.

Anonymous said...

Q: What does a Jack-ass have in common with a Jill-ass other than sejenis bangsa?

A: When these Asses are overloaded with Cash they will bray alike:
"HeeHaw Hail the King, HeeHaw Hail the King."

Anonymous said...

Ucapan Sultan Johor in tentang Kerajaan diterbalikkan oleh Utusan dan disiar dimuka belakang. Konon Sultan nasihat rakyat jangan percaya maklumat yang disebarkan dalam internet.

Utusan dan jadi penyakit, setelah 30-40 tahun membacanya, kini masanya untuk saya berhenti melanggan Utusan.

Anonymous said...

"Hope and fear are both phantoms that arise from preoccupation with one's ego. If Ah Jib Gor did not succumb to the desires of his selfish ego, what would he have to fear? For certain, if Najib abandons his selfishness, then the rakyat will have much less worries."

RD. said...

"Rosli Ibrahim" tidak semestinya seorang Melayu yang mungkin tinggal di Selangor. Mungkin juga dia 'sedang bekerja' dari Wenworth Hotel atau Komtar.

Sebagai contoh, sekitar PRU 13, ada seorang pengomen yang mengunakan nama Vinnan. Vinnan ini kerap memperlekehkan dan mengutuk orang Melayu. Seperti biasa, komen beliau mendapat kecemuhan hebat, kutukan dan memaki-hamun terhadap kaum India dari pengomen lain yang saya pasti adalah orang Melayu. Satu hari saya perasan gaya tulisan Vinnan guna telo keCinaan. Bila mengatakan mengenai adat-istiadat Istana beliau mengeja Raja sebagai 'Laja'.
Suasana ketika PRU13, menampakkan sokongan kaum India telah kembali kepada BN susulan issue Kg.Buah Pala. Tuan Outsyed The Box tahu identity sebenar 'Vinnan'. Kalau tak percaya. boleh tanya beliau.

Oleh yang demikian, saya seru semua pengomen supaya lebih berhati-hati apabila memaki atau mengutuk sesuatu kaum, supaya kita tidak terpedaya dengan muslihat RBA atau haramja**ah yang menyamar untuk melaga antara kaun demi kepentingan bangsanya sendiri.

RD. said...

The Sultans and most definitely the Agong is there to make sure those Politicians elected by the Rakyat are doing their job for the benefit of the country and it people. If a Politician is clueless and at the same time, spendthrift with Rakyat's money, Sultans have a right to say anything he wish to safeguard his subject's interest. As long as His Highness does not take sides or show affection to an individual contesting in any Political Party's election, the Palace cannot be said to have interfere in Politics.

Anonymous said...

Bukan nak kuburkan umno nakkan pm quit his position. Ada beza ya 1.00pm!

Tajul said...

Ai.. gabenor johor berkokok lagi kat sini ya..? Tak larat nak jilat mat najip kau buat2 pangkah kerajaan johor pulak ye..? Lepas ni siapa pulak nak kau salahkan?

Singapore?
Amerika?
Yahudi?
Ke makhluk planet lain?

Ingat aku tak perasan cobaan kau nak spin cerita dari topik asal hehehe.. pakai nick lain la woi.. boleh sambung kerja menjilat balik..

Tajul said...

Gabenor johor kunun.. tak dapat jilat mat najip (haritu aku dah tibai balik komen mabuk kau dlm post sebelum2 ni) kau nak kutuk Tuanku pulak ye..?

Kau ni jadi gabenor tempat jin bertendang pun tak layak.. poorah..

Anonymous said...

To anon 9.50

There's a correction.

Najib is a jackass - TRUE
Najib should control the Sultans - WRONG

Anonymous said...

This is the correct statement about our king's action.

To Anon 9.50 am,

If u don't like the system of having the sultans here, then please pack your stuff and get your un'cebok'ed a** out of malaysia. This land is definetely not for guys like u.

Thank you.