Sunday, 9 August 2015

107 Cawangan Umno dari Bahagian Pasir Gudang minta Najib berehat dari jawatan

Norwati Abdul Manaf - AJK Bahagian Pasir Gudang (Ketua Wanita Cawangan  Mawar)
Memorandum minta PM rehat diserah
NASIONAL
OLEH HAMDAN OTHMAN DI PASIR GUDANG

Norwati Abdul Manaf menunjukkan memorandum yang diserahkan kepada Najib Razak selepas mesyuarat UMNO Bahagian Pasir Gudang.

Ingatkan selepas ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hati ahli-ahli UMNO Bahagian Pasir Gudang berubah tidak jadi hantar memorandum.

Rupa-rupanya niat itu diteruskan juga dan berwakilkan Ahli Jawatankuasa Bahagian, Norwati Abdul Manaf, memorandum yang mengandungi 12 perkara itu diserahkan ke tangan Najib sendiri selepas perasmian Persidangan UMNO Bahagian Pasir Gudang pagi tadi.

"Kami terima apa juga yang diucapkan Najib tetapi kami dari 107 cawangan dah bulat hati untuk tetap menghantar memorandum ini.

"Dua perkara yang penting adalah meminta Najib berehat dari jawatannya dan membatalkan penangguhan pemilihan parti yang diumumkan selama 18 bulan itu," katanya kepada wartawan MalaysiaGazette.

Norwati yang juga Ketua Wanita cawangan Mawar selanjutnya berkata, pemilihan kepimpinan parti perlu disegerakan.

"Kalau Najib kata ada tiga juta ahli yang menyokongnya, kami harap dia adakan pemilihan secepat mungkin. Tak payah tangguh.

"Kami adalah ahli UMNO yang juga mempunyai hak untuk bersuara demi kebaikan parti," katanya.

Norwati berharap Najib selaku Presiden UMNO dapat mempertimbangkan memorandum yang diserahkan sebaik mungkin.

"Kami buat bukan suka-suka sendiri. Sebelum diserah kepada Najib, kami tunjuk dulu kepada 'bos' kami, Datuk Seri Khaled Nordin.


"Bila dah dapat lampu hijau, kami tak ragu-ragu lagi untuk serah," ujarnya. - MalaysiaGazette


47 comments:

Anonymous said...


He should have had enough common sense to step down for a while.

Instead, we can see that the investigations are being sabotaged.

The whole country can see that:

The investigations are being sabotaged.

You would not do that, unless you have Everything2Hide.

That is why he ran away from meeting Tun.

Anonymous said...

Mula mula mengadu pada Tun Dr M
Kemudian senyap sambil memerhati
Perang pun bermula antara Tun dan Najib
Nasehat diberi tidak diendah

Soalan beribu sudah dilaung
Namun jawapan sunyi senyap dan sepi
Kini habuan diminta balasan
Kaki ampu pulang keriba kuasa

Maka Tun sedar beliau keseorangan
Kini Tun berputus bersara sepenuhnya

Setelah menteri lantang dipecat
Ketika yang menjilat naik pangkat
Maka gelombang kebenaran dan keberanian
Semakin berlegar kini lantang kedengaran

Anonymous said...

Hang Pimana bersamaan Hang TakdeTel*q bersamaan Hang BugisLanun

sebenarnya adalah Mr Clueless dan juga Mr Inelegant Silence aka Madagascar Zebra atau Kangkung layu

tiada jawapan sebab kemungkinan besar orang lain yang buat keputusan

Anonymous said...

Kepala butoh luuu ler weiii

Kalau pasir gudang tak sokong pon tak per le....

Tengok lah DUN pasir gudang bukan kuat sangat pon...

rosli abd ghani said...

Terima kasih rakyat Johor. Terima kasih Srikandi Johor. TAK MELAYU HILANG DIDUNIA

rosli abd ghani said...

Norwati...seluruh malaysia menyanjung kamu

amir zahini Sahrim said...

Anon 1.38....

Kalau keadaan sekarang kita perlukan semua sokongan yang ada.

Anonymous said...

From my perspective, the boogeysman is guilty as hell! I am just an ordinary bloke from the neighborhood apartments, not much to shout about, but at least I have never touched graft money.....not one sen. I have never sabotaged investigations against me since I've never been investigated. Even if I've been investigated, I do not have the power to stop it. Which preclude me from being somebody who can abuse power. So, I am clean though not in the sense of being a "Mr Clean" which infected somebody who was shoved up to power although he had rather sleep it off. Now the comenter at 1.38 is typical of somebody who had run out of respectable stuff to say. He is an ardent supporter of the boogeysman, but found that he had said it all before but nobody took him seriously. In the meantime he still want to say something....so he resorted to being nasty and all. By the way, where's all the good men hiding?

Maliq Alsamani said...

Saudara tuan blog......
Kenapa komen begini d lepaskan? Sengaja atau bertujuan.

tebing tinggi said...

Diharapkan banysk lagi cawangan-cawagan bangkit bersuara ,jangan hanya menurut katadua ketua bahgian masing-masing .

UMNO dikuatkan dari bawah ,bukan dari atas kebawah.

Anonymous said...

Anon 1.38.00 am

Haha, ini lah kualiti penjilat tegar...
gaya bahasa kesat pun dah tahu
bila dah takda bahan dan fakta nak pertahankan yang dijilat
mulalah mencarut tak tentu pasal

bak kata orang putih "why don't you act your age..."
opps mungkin tak faham bahasa orang putih pulak
takpa teruskan menjilat

Anonymous said...

Ini menunjukkan bahawa Najib kena dengan segera mendedahkan dan membawa mereka kemuka keadilan dalam cadangan mengulingkan kerajaan.

Kilroy said...

Anon 1.38

Najib & Rosmah bagi apa? UMNO hidup bukan zaman Najib. Dah 67 tahun UMNO menabur bakti kepada orang Melayu, permimpin datang dan pergi, Jangan kita menjadi jumuk pada seseorang permimpin, bila president parti gagal mengurus tukar pada yang pandai mengurus!

Anonymous said...

Salam, kuat tak kuatlah cuba najib minta resmikan semua bahagian d johor nak tahu kepalanya kemana butuhnya kemana

Maliq Alsamani said...

Beli perabut kayu jati
Kayu jati dari seberang
Kalau ramai se mcm wati
Pucuk pimpinan bertukar orang.......

Anonymous said...

Anon 9.23,

Takdelah wajib jadi PM or AM, macam hang katalah suma itu hak Allah. Tak wajib juga orang yg jadi PM terus menerus jadi PM walaupun ikut "common sense" dah patut undur sebab terkencing merata-rata. Yang wajib kita ikut suruhan Allah: jangan menipu/berbuhung; jangan curi; jangan makan rasuah; jangan rasuah orangramai dengan duit mereka sendiri; jangan aniaya orang yg buat kerja dengan ikhlas; jangan boros ikut nafsu serakah sesaorang yg kita sayang/yang kontrol kita...dan macam-macam JANGAN lagi esp kalau kita ni ketua kepada ramai orang: 3 juta, 30 juta? Kalau dah buat semua tu dah wajiblah turun dah. Pihak berwajib dah wajib tangkap dia dan sumbat ke dalam jel! Anon 9.23 wajib hang jangan maki hamun lagi. Maki hamun ni modal orang yang dah nak KALAH! Heh heh heh!

Maliq Alsamani said...

Betul.....tak melayu hilang d dunia
Tapi najib wajib hilang.....hilang jawatan!

Selamat bersara!

Tampin-Panchor said...

Memang la nampak gempaq kalau sebut 107 cawangan UMNO cam tu tu saja. Bergegar gegar!

'Taoi kalau diukur secara relatif, ianya bukan apa sangat pun.

107 cawangan UMNO berbanding lebih 20,000 cawangan UMNO seluruh negara = kurang dari setengah persen

Maknanya, sangat tidak signifikan.

Anonymous said...

Ketua bahagian sokong Najib pulak. Ini sentiment Abang din je. Dia pun dah kaya.

Ahli Majlis MARA said...


Puan Wati contoh pemimpin rakyat
Tidak gentar tidak lentur dek ugutan atau sogokan
Tuan-tuan pencacai duduk tidak keruan
Ketua lanun sedang hampiri pengadilan

Anonymous said...


UMNO kita kena buang. Dah rosak melampau dah.

Dari 2004 sampai sekarang - tak berubah ubah. Lama tu.

Kalau takat satu bahagian keluarkan statement yang nyata macam ni tak payah lah kita nak banggakan sangat.

Perosak orang melayu je UMNO ni.

Anjing Gemok said...


Ampun maaf. Dahulu saya makan nasi. Sering berhujah tentang perjuangan agama, bangsa dan negara. Dahulu juga saya perjuangkan kepentingan Melayu. Saya sering mendabik dada mengaku diri Melayu Muor yang tiada tolok bandingnya walaupun saya mungkin hanya bermegah seperti biasa. Siapa sebenarnya diri saya lebih jelas masakini setelah saya tidak lagi makan nasi. Rupanya dedak dan najis memungkinkan saya mengharungi revolusi mental. zahirnya saya berupa manusia tapi sebenarnya saya seekor anjing yang telah hilang segala perasaan malu, tiadamaruah, hargadiri digadai. Siapa yang beri saya makan dia lah tuan saya. Melayu? Apa itu Melayu? Saya akan hanya menyalak dan berguling guling jika ada yang sanggup derma beribu-ribu serta sediakan mobil Mercedes. Mungkin selepas tuan saya dipenjara saya akan bertaubat dan kembali menjadi pejuang Melayu.

reborn said...

Semua lapisan ahli umno khusus nya putra dan putri umno sudah peka akan permasallahan parti keramat umno yang telah dijankiti virus dan telah menular kepada parti2 lain yang kebanyakan nya pernah bersama2 parti keramat umno. Diatas sifat maknusia yang membelakangkan segala tuntutan agama sehingga sanggup memecah belahkan perpaduan ummah kaum melayu yang beragam islam. Putra dan puteru umno ibarat kain puteh yang belum diwarnai, dan bakal menyandang amanah dan taggong jawap menyambung perjuang parti keramat umno agar dapat memayung semua lapisan rakyaat dan sentiasa menjujung kesucian agama khusus agama Islam selaras yang didahulu dalam perlembagaan negara berperlembagaan dibawah naungan raja2 melayu yang berdaulat. Putra dan puteri harus berganding bahu memulihkan imej keramat melayu dengan memilih hamba2 allah yang benar2 mengamalkan amal makruf nahi munkar agar dapat menerajui parti keramat yang amat disayangi. Mudah2an yang bakal mengalas tanggong jawap walau ia dari gulungan miskin dan tidak memegang ijazah dunia tapi mempunyai sifat kesantunan budi perketi yang mulia memikul amanah Tampa menharapkan kesenagan daki dunia, jujur dan sentiasa mendahulukan kepebtingan rakyaat dan imej parti. Insyallah dengan izin allah parti keramat umno akan terus berdiri dengan sokongan rakyaat.

Anonymous said...

Puan Norwati lambang kebanggaan
Puan juga lambang kesinambungan
Takkan Melayu Hilang didunia
Hanya silanun dihumban penjara

Maliq Alsamani said...

Banyak kerja tidak d buat
Kerana asyik pergi memancing
Sampai bila nak jadi kuat
Baru mula dah nak bising

Kerana asyik pergi memancing
Dapat ikan berpeti peti
Baru mula dah nak bising
Mari kita bersatu hati.....

Dapat ikan berpeti peti
Bawak berdagang d pekan jati
Mari kita bersatu hati
Perdana menteri mesti d ganti......

@bersara lah perdana menteri.

Anonymous said...

http://chedet.cc/?p=1825
http://webcache.googleusercontent.com/search?hl=en&q=cache%3Ahttp%3A%2F%2Fchedet.cc%2F%3Fp%3D1825

Othaman Ahmad said...

Anon 12:04 ........NAJIS NAZAK.

Othaman Ahmad said...

Anon 1:38 am .....
Carutan kamu mencerminkan keperibadian......NAJIS NAZAK.

Othaman Ahmad said...

Najib - 2.6 billion dollar man.
Semah - Wonder Fool Woman.

Othaman Ahmad said...

The first step is the beginning of endless journey.
Sedikit-dikit, lama2 jadi bukit.

Othaman Ahmad said...

Bukan UMNO tapi Najib & Rosmah yg patut dihumban.

RD. said...

Just to defend Najib and the dubious dealings of 1MDB, the 'Yesman' or is it the 'boot-lickers', seems to have successfully made government agencies at loggerhead with each other. This time it is between MACC and the Police.
And yesterday dimwit Najib in defense of his beleaguered reputation, had taken swipes at MAS by saying; "1MDB didn't incurred losses as MAS did, although funds were injected by the government". Or so to that effect.

Remember that claim by a group of taxi-drivers saying that Proton cars are not reliable?

Well I hope 'they' would not drag the military into this mess, next. We sure would not want the enmity between the Police and Military to recur, just like in the early 80s.

ridzuan zain said...

Anon 1.38
Harap lapor diri di PMO dgn seberapa segera, anda didapati layak utk jawatan keyboard warrior PM bugistan.

Anonymous said...

Tun Mohd Najib....turunlah !!!!

reborn said...

Pergi memancing di Kuala danga dah kena kencing semua terngahnga.

reborn said...

The militery and the police is not robot they are highly train personnel with dignity courage and sworn to hold justice with theirs life till the last breath. Its the civilian that's needs to be reminded do not start playing with fire if you can't stand the heat.

reborn said...

Don't underestimated the melitery and the police they are all trained wellbodied highly skill personnel with sworn oath to defend our nation and uphold justice its the civilians that needs to be warn do not play with fire if they can bare the heat. That eventually burn them self.

reborn said...

Don't underestimated the melitery and the police they are all trained wellbodied highly skill personnel with sworn oath to defend our nation and uphold justice its the civilians that needs to be warn do not play with fire if they can bare the heat. That eventually burn them self.

Anonymous said...

UMNO..tak ada orang yang boleh diharapkan jadi presiden selain Najib? Seramai 3 juta ahli UMNO..tak ada yg selayak dr Najib ke? Semua jadi ahli UMNO ni niat korang apa jika dah terang lagi bersuluh presiden punya cara punya perangai yg buat masalah salah, tak ada orang layak ganti? Lebih baik cepat bertindak. Najib minta tempoh 6bulan dia kata ni dah tinggal 5bulan. Kamu semua sanggup tunggu 5bulan? Dalam 1bulan ni dah dia guna segala kuasa dia,orang kuat syarikat dia emdib tu lari luar negara, kawan dia razak.baginda lari tinggal kt luar negara,dia pecat orang,tukar orang, arah orang,masuk gang sekepala dia jadi ketua semua jabatan kerajaan...Fikir lah wahai ahli UMNO

Anonymous said...

He's got a common sense for self preservation but unfortunately he is cursed with an uncommon cunning that is complemented by the narcissism of his bed-mate. What a tribulation for the country....

Anonymous said...

Bila masa najib ni dpt pangkat tun?? Najib turunlah. Baik resign daripada diturunkn oleh pembongkaran satu per satu salah laku bukti..nnt bukti emdb ..nnt bukti kes razak baginda kwn baik ko tu ha....kalo yg ni ..kes altantunya ..mmg habis la ko

Maliq Alsamani said...

Bro.....

Tu pasal dia tak mau turun....banyak kes. Ada dia kasi clear? Yelek bro....yelek..

Anonymous said...

Boleh tahan jugak NorWATI ni....Apa la korang ni semua,bila duit tak turun korang complaint tak nak buat kerja.Bila kena mcm ni,tak kan PM tanggung sorang2 pulak. Korang mana nak buat kerja free,mesti kena ada CASH.Ni bukan zaman perjuangan mcm nak merdeka dulu.Anak bini pun nak makan jugak.Jangan nak jadi hipokrit la.

Othaman Ahmad said...

Saya mantan orang Spura yg telah berhirah dan memilih Tanah Melayu/Msia tempat tanah tumpah darah anak2 & cucu2ku. Tun Mahathir adalah tarikan kuat bagi saya meninggalkan kemewahan & keluarga di Spura untuk berbakti kepada tanah MELAYU & pemimpin MUSLIM. Najib bukan pemimpin sejati berbanding Tun Mahathir sebab.......

M - Mahathir
M - Muhammad
M - Muslim
M - Melayu
M - Malaysia
M - Magnificient

N - Najib
N - Najis
N - Nazak
N - Nut

Jim Reeves used to sing "He''ll have to go".

Maliq Alsamani said...

Kreatif jugak hang ni tuan!
Tapi hari ni seperti yg tuan lihat dan dengar la.....ada ka patut

ahmad albab said...

anon 12.04 pun patut dibuang jauh ke laut hindi...

rosli abd ghani said...

Sekarang Langkawi. Banyak lagi akan menyusul. Org Umno yg tak terlibat lansung dgn duit haram atau yg sayang Umno akan bersuara. Faham fahamlah yang tak bersuara tu siapa