Wednesday, 29 July 2015

MESYUARAT MAJLIS TERTINGGI UMNO DIBATALKAN

KEMASKINI:- Majlis Taklimat Tertutup pun BATAL! 

Laporan awal:- 

Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno pada Jumaat yang dijangka akan membincangan beberapa isu hangat, termasuk skandal 1MDB serta kedudukan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin telah diBATALkan. 

Kenyataan dibawah, jika bukan palsu, telah dikeluarkan ibu pejabat Umno. 

Khabar angin akan pembatalan mesyuarat MT ini bertiup kencang sejak lewat malam tadi ekoran suara akar umbi ahli Umno yang semakin lantang menentang pengguguran Orang No 2 Umno dari kerajaan. 

20 comments:

paktam said...

Najib the Dictator. Melumpuhkan demokrasi dalam UMNO.

Anonymous said...

AhJibNgok akan Hancur!!

Nenek Tempek_yak akan meracau

Anonymous said...

Jemuan Jibby betul2 mencontohi serangan kilat ISIS membunuh orang yang tidak berdosa - ingat lagi dia bergurau sombong kepada dewan ahli2 UMNO pada tahun lepas?

Anonymous said...

Belajar dari Iskandar.

Anonymous said...

Belajar dari Iskandar.

KZSO said...

Muhyiddin knew about his sacking as Deputy Prime Minister an hour before the world when Prime Minister Najib just nodded in reply.



KUALA LUMPUR: Sacked Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin, also Umno Deputy President, knew that he would no longer be in the Cabinet after a reshuffle, just an hour before the rest of the world.

Speaking at a media conference in his house at Bukit Damansara on Wednesday, Muhyiddin said the Prime Minister’s Office (PMO) called him at 11.30am on Tuesday. “I was on my way to Sendayan, Negeri Sembilan when I received the phone call,” said Muhyiddin. “I went to meet Prime Minister Najib Abdul Razak at 12 in the afternoon.”

“I asked him ‘do you have anything to say to me?’ He (Najib) kept quiet. I asked him again: ‘Is it about the Cabinet reshuffle, and he nodded.”

Muhyiddin said he asked him again: “Am I not in the list of the new Cabinet?”

“He nodded again.”

Muhyiddin said: “Thank you”.

Najib then held a press conference at the PMO at 1.30pm and revealed a new Cabinet line-up minus Muhyiddin.

Muhyiddin who was Deputy Prime Minister was apparently sacked from his position after he made a speech last Sunday during an Umno Cheras event calling on the Prime Minister to tell the public the truth about the controversial 1Malaysia Development Berhad (1MDB).



Anonymous said...

Suruh najib pm no Akaun dia...saya nak masukkan semua gj saya dlm bank dia!!!ataupun suruh dia tukarkan sistem perintahan kita kepada sistem komunis...semua bekerja untuk dia Dan keluarga beliau!!!

Anonymous said...

Amboi nak pecat TPM and Menteri Kabinet berani tapi bila nak bersemuka balik kat mesyuarat MT takut pulak.

PENGECUT!

Anonymous said...

Apalah punya komen org kat sini

Tahap intelek yg rendah...

Tak ada satu bukti pun yg menunujukan Najib bersalah..yg ada adalah dakwaan palsu/fitnah/berita palsu/komen yg bias/kebencian yg mendalam...

kalau nak bukti, tunggulah hasil siasatan...

kenapa tak boleh nak sabar??? Anwar punya kes pun ambil ertahun tahun

Tapi dialah org yg pertama mengarahkan siasatan terperinci dibuat...
(Ada ke org yg salah akan buat macam ni?)

Yg pasti, ada yg masih bodoh dan tak guan otak...

Bersifat adil lah kepada Najib....





Anonymous said...

Intelek rendah xpe asalkan jangan bagi anak bini makan duit haram!!!!berdosa...anak jadi lanun!!!

Anonymous said...

anon 4.56 pm.. pi mampos la kau.. sikap adil konon. abis tu pecat tsmy adil ker.. bodoh tak boleh diajar la kau ni. memang standard macai jibby.. tahap intelek mangkuk jamban

Anonymous said...

"kalau nak bukti, tunggulah hasil siasatan..." . Memang nak tunggu, tapi idola kamu sendiri dah sabo siasatan. Cakap tak serupa bikin.

Faris Naziri said...

Suruh siasat..wayang jer tu..tngok apa jg ngan gani..apa jd ngan jazlan..bising2 dpt jwtan diam jer ler..lpas tu PAC pun tah ke mn...jgn sokong mmbuta tp akhirnya rebah..

KZSO said...

Faris: tahniah kamu anak jantan. Tak guna nama anon. Sekarang kita tunggu samada teori najiib "cash is king" digunapakai kepada gobenor bank dan pengarah sprm atau sebaliknya!

Anonymous said...

X sabar tunggu pu14. Harap pembangkang menang dan semua setan2 umno dgn ketua pondan ni ditangkap, dibicara, dimalukan dan disumbat ke dalam...

Since umno pun nampak da bersetuju dgn hudud maka rakyat berharap sangat lah pondan dan semua pengikutnya dihukum hudud kerana menyonglap, menipu dan mengkhianati rakyat..

UNTUK PEMBANGKANG YG BAKAL JADI GOMEN...RAKYAT NAK MEREKA NI DIBICARAKAN SECARA UMUM/TERBUKA DAN KLU TERBUKTI BERSALAH, SETAN2 NI MESTI DIHUKUM.HUDUD...PONDAN DAN GENG 1MD NYA MESTI DI POTONG TANGAN MEREKA...UNTUK GENG2 PENGKHIANAT NYA...HUKUM REJAM/BALING BATU KEPADA MEREKA....kalau 1/3 jer rakyat malaysia jer da ada 10juta pembaling batu...JANGAN PLAK PASAL DORANG NI ORG BESAR DILEPASKAN!!! KAMI NAK TENGOK HADI AND THE GANG JUJUR ATAU PENIPU GAK...!!!

Anonymous said...

anon 4.56 pm

najib suruh orang sabar tunggu audit lalu tukar tunggu siasatan

habis apasal curi ahli PAC - nak tunggu berapa lama

yang terang penjilat najib semuanya gila harta dan pangkat macam kau jugak

selagi sikangkung tak jawab soalan cepumas - "Adakah najib terima wang RM2.6 bilion ke dalam account AmBank atau tidak?"

Tak payah nak terpekik2 kata dia tak pernah gunakan wang untuk kepentingan pribadi.
Soalan kedua - "Big mama terima RM2juta datang dari hasil mana?"

2 soalan MUDAH - jawab hanya IA atau TIDAK.

Selagi tiada jawapan maka najib rosmah PENCURI besar.


Anonymous said...

Tengah panas lagi bro. Tunggu keadaan sejuk sikit..

Othaman Ahmad said...

Saya ingin mengusulkan jgn guna lagi nama 'Anonymous' untuk membuktikan kita pejuang marhaen, berani kerana benar. Ayuh..bangkitlah sdra2. Salam dari Johor.

Md Hasif Md Yassin said...

Bukti depan mata saper yang sebenarnya giler ... salah guna kuasa... pecah amanah..pengkhianat negara...Saper golongan munafikun ..jelas sgt...nk tunggu apa lg..

amir zahini Sahrim said...

Kita ni cakap berdegar2 kat sini,depa rilek aja buss.