Tuesday, 28 July 2015

KENYATAAN MEDIA YBHG TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN



Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, saya mengucapkan terima kasih kepada YAB Perdana Menteri kerana telah memberikan peluang kepada saya untuk berkhidmat dalam pentadbiran kerajaan persekutuan sebagai Timbalan Perdana Menteri bermula 10 April 2009.

Saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua ketua-ketua jabatan, pegawai-pegawai kerajaan, pemimpin pertubuhan bukan kerajaan dan semua pihak yang telah menyokong saya sepanjang saya menjalankan tugas sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Saya menerima keputusan YAB Perdana Menteri untuk menggugurkan saya daripada kabinet dengan hati yang terbuka. Saya menghormati kuasa prerogatif YAB Perdana Menteri untuk melantik dan menggugurkan mana-mana anggota kabinet.

Sebagai Timbalan Perdana Menteri, saya telah terlibat secara langsung dalam pembuatan dasar-dasar kerajaan dan melaksanakan tugas-tugas yang dipertanggungjawabkan kepada saya dengan penuh amanah.

Selama saya berkhidmat, saya sentiasa mendokong semua dasar kerajaan dan menyokong kepimpinan YAB Perdana Menteri.
Kecuali dalam isu 1MDB, saya mempunyai prinsip dan pendirian saya sendiri dalam mempertahankan hak rakyat, nama baik parti dan kepentingan negara. Jika kerana pendirian saya dalam isu ini menyebabkan saya digugurkan daripada kabinet maka saya redha.

Saya akan sentiasa setia kepada perjuangan UMNO. Sebagai Timbalan Presiden UMNO, saya akan terus melaksanakan amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada saya dan mencurahkan khidmat bakti saya demi memperkukuhkan parti serta mengembalikan keyakinan orang Melayu dan rakyat kepada UMNO.

Kepada Allah saya berserah.

TAN SRI DATO' HJ MUHYIDDIN HJ MOHD YASSIN
28 Julai 2015

24 comments:

Anonymous said...

Syabas TSMY...everything happen for a good reason. Kalau 1MDB tu memang ada unsur samun dan penipuan, menjadi kewajiban kita semua untuk mendedahkan nya dan memastikan penyamun dan pencuri harta negara di bawa ke muka pengandilan dan dijatuhkan hukum tak kira lah siapa pun...

Anonymous said...


Does this mean the crooks will get away with their crime?

Anonymous said...

You will never walk alone Tan Sri. 27 millions Malaysians are behind you. You're already a hero and a matyr in their eyes after this episode.

anak p.e raja said...

SyabasTSMY perjuangan belum selesai jangan berhenti disini teruskan nawawaitu yang ikhlas dan suci demi agama,bangsa dan negara.

Anonymous said...

Means that you do not have the guts to continue fighting him for the Rakyat? You gave up?

Maliq Alsamani said...

Moga dgn keredhaan TSMY membuka sesuatu yg terbaik....terutama isu raksaksa ini..dan kpd Allah beliau menyerah....sama2 kita akan lihat ada yg akan d timpa bala kerana janji Allah PASTI.
Buat yg teraniaya,percayalah DOA kalian amat mudah termakbul....maka berdoa lah.

Anonymous said...

Ini yg membuat,aku lagi geram pd pm

Anonymous said...

Tabik spring khas utk TSMY - berani kerana BENAR. Balasan bukan didunia.

RD. said...

Harap TS Muhyiddin/DS Shafie Afdal terus pegang jawatan Timbalan President/Naib President dalam Party.

Ah... Zahid bekas penjilat Al-Juburi amat bijak berpura-pura. Akhirnya Peliwat mampu tersenyum di Sg.Buloh.

Anonymous said...

Eloo... Anonymous Tuesday, July 28, 2015 4:57:00 p.m.

Untuk berjuang untuk rakyat tak mestinya kena berjuang melalui PAKATAN HARAM JADAH rakyat... Jgn cuba meracun pemikiran org yang sedang beristiqamah dan redha ketentuan Ilahi... Pakatan Rakayat adalah parti yg mahu Islam dibawah tapak kaki Org2 kafir yg pandai bermuka-muka depan org Islam itu sendiri.

Anonymous said...

Aku org asli drp kampung landai parlimen pekan tetap menyokong tsmy dlm isu 1mdb...syabas tsmy

Anonymous said...

Najib dah talk lama dah tu.

Sentiasa Panas said...

Inilah pejuang sebenar yang seharusnya kita sokong..

Anonymous said...

Najib dah tak lama dah tu dan tahniah pada new scapegoats in the cabinet...mama love you all la...hihihi

Anonymous said...

Pemilihan UMNO kena diteruskan..itulah platform utk singkir Najibul.
TMY for PM..

Anonymous said...

Scenerio selepas raya ��

A : Kabinet dapur baru ke bro??
B : Tak lah, kabinet lama jugak. Susun2 balik je. .maklum la lepas raya ni besepah sikit. Huhuhu. . .yg mangkuk kasi dok atas sikit, letak kipas sekali. .yg mana dah xmau pakai kasi buang. Cantik x?
A : makin beselerak je kabinet kau ni bro aku tengok. Banyak sgt mangkuk kt atas tu.
B : Eh kau ni, rumah aku, aku punya suka la. .kau tak suka kau bole blah. .yg mangkuk² aku letak susun kat atas

Anonymous said...

Well I think it is a good thing that Muhyiddin and Shafie are removed from the cabinet. NOW, they can start being vocal and tell the rakyat what they really think of Najib, 1MDB and TPPA. Before this they were muzzled. Now they can say what they feel instead of what Najib wants them to say.

Furthermore, Muhyiddin and Shafie ada banyak supporters in UMNO. I hope with this sacking, their supporters will start the ball rolling to remove Najib from his position as Presiden UMNO. Rakyat cannot remove Najib. Only UMNO members can. So please do not let us down!

Anonymous said...

Yang Bahagia Tan Sri Muhyiddin,

Datuk telah menghidupkan roh agama, menyatakan kebenaran dan menegakkan amanah rakyat ..... dengan steady nya

Nothing Else Matters
https://www.youtube.com/watch?v=5NnA46zgFtE

Anonymous said...


@ Tuesday, July 28, 2015 9:04:00 p.m.

"Furthermore, Muhyiddin and Shafie ada banyak supporters in UMNO. I hope with this sacking, their supporters will start the ball rolling to remove Najib from his position as Presiden UMNO. Rakyat cannot remove Najib. Only UMNO members can. So please do not let us down!"

Bro, Nur Jazlan just sold his soul to the devil today.

You think others already haven't?

And he takes that Pempena woman back to Cabinet....

Get real friend.

Umno are in it for themselves, not for you or me.



Anonymous said...

TSMY pagi tadi sy ada bersama2 dlm majlis rasmi TS di Matrix Global School Bdr Sri Sendayan NS.

teruskan perjuangan. sy akn tetap bersama TS.

Anonymous said...

Stupid Najib(or shall we say kak Ros)... The last thing he needs is creating more enemy within his close circle...now he has officillay done that in the open...

Tajul said...

I'm 1000% agreed with u bro!

Anonymous said...

Bangkok itu Akan hancur.. Sabah tsm.. Baka Akan kena pada pencuri. Haram Judah. Tgk muka kata tv meluat ..Allah maha besar..

Anonymous said...

hidup tsm muhyudin